banner

Ochrona środowiska i przyrody

Wniosek o udzielenie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych

2023-06-30

Wymagane dokumenty:

1. Kserokopia wypisu z ewidencji działalności gospodarczej lub KRS, wydane nie później niż na 6 miesięcy przed złożeniem wniosku

2. Oświadczenie / zaświadczenie o braku zaległości podatkowych, wydane nie później niż na 3 miesiące przed złożeniem wniosku

3. Oświadczenie/zaświadczenie o braku zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, wydane nie później niż na trzy miesiące przed złożeniem wniosku

4. Kserokopie dowodów rejestracyjnych posiadanych pojazdów służących do prowadzenia działalności

5. Kserokopia dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do miejsca bazy lokalowej/transportowej

6. Dokument potwierdzający gotowość przyjęcia nieczystości ciekłych przez stacje zlewne

7. Kserokopia umowy zawartej na mycie i dezynfekcję pojazdów

8. Oświadczenie o spełnieniu wymagań określonych w uchwale nr LIX.652.2023 Rady Miejskiej w Boguchwale z dnia 30 marca 2023 r. w sprawie określenia wymagań jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych

9. Dowód uiszczenia należnej opłaty skarbowej

Miejsce złożenia dokumentu:

Urząd Miejski w Boguchwale, ul. Suszyckich 33, 36-040 Boguchwała

Opłaty:

1. Opłata skarbowa za wydanie zezwolenia – 107 zł

2. Opłata skarbowa za przedłużenie terminu ważności zezwolenia lub rozszerzenie zakresu działalności – 53,50 zł

2. Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii – 17 zł

Pozostałe informacje:

1. Złożenie wniosku i niezbędnych dokumentów

2. Przeprowadzenie postępowania administracyjnego

3. Wydanie decyzji

Tryb odwoławczy:

Od decyzji przysługuje prawo wniesienia odwołania do właściwego Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Rzeszowie za pośrednictwem Burmistrza Boguchwały, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

Podstawa prawna:

• Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 399 z późn. zm.)

• Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 527 z późn. zm.)

• Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2111)

• Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 listopada 2002 r. w sprawie wymagań dla pojazdów asenizacyjnych (Dz. U. z 2002 r. Nr 193, poz. 1617)

• Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 17 października 2002 r. w sprawie warunków wprowadzania nieczystości ciekłych do stacji zlewnych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1716)

• Rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 16 lutego 2023 r. w sprawie szczegółowego sposobu określania wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych (Dz. U. 2023 r. poz. 322).