banner

Koncesje alkoholowe

Wniosek na jednorazową sprzedaż napojów alkoholowych, w trakcie imprez organizowanych na otwartym powietrzu lub w pomieszczeniach (kat. ABC)

2023-06-30

Grupa tematyczna: KONCESJE

Sprawę załatwia:

Referat Podatków i Opłat Lokalnych

pokój 0.4 /parter/

Wymagane dokumenty:

Wniosek

Załączniki do wniosku:

- zezwolenia na sprzedaż bądź sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych w innym stałym punkcie wraz z odpowiednim dowodem potwierdzającycm dokonanie opłaty za korzystanie z zezwoleń.
Uwaga: W przypadku zezwoleń wydawanych przez UM w Boguchwale wystarczy podać tylko ich numery.
- zgoda władającego terenem, właściciela lub zarządcy na organizację imprezy i sprzedaż alkoholu
- zgoda właściciela lokalu na organizację imprezy i sprzedaż alkoholu (w przypadku imprez organizowanych w pomieszczeniach)
- szczegółowy program imprezy podpisany przez organizatora imprezy
- szkic (plan rozmieszczenia) punktów sprzedaży napojów alkoholowych miejscu
organizowanej imprezy, podpisany przez organizatora imprezy,
- pełnomocnictwo – w przypadku ustanowienia pełnomocnika, wraz z potwierdzeniem wniesienia opłaty skarbowej lub pełnomocnictwo notarialne.

Miejsce złożenia dokumentu:

Wniosek składa się na Biurze Obsługi Klienta w Urzędzie Miejskim w Boguchwale

Opłaty:

Opłata skarbowa za pełnomocnictwo wynosi 17,00 zł.
Potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej należy załączyć do wniosku.


Opłatę za zezwolenie wnosi się przed jego wydaniem (w wysokości zgodnej z decyzją ustalającą wartość opłaty).
Opłata za jednorazowe zezwolenie wynosi:
- 43,75 zł zezwolenie na sprzedaż i podawanie napojów do 4,5% alkoholu oraz piwa,
- 43,75 zł zezwolenie na sprzedaż i podawanie alkoholu powyżej 4,5% do 18% alkoholu oprócz piwa,
- 175 zł zezwolenie na sprzedaż i podawanie alkoholu powyżej 18% alkoholu

Wpłat z tytułu opłaty skarbowej można dokonywać na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Boguchwale:
BS/Niechobrz 97 9163 0009 2001 0000 0039 0200
(na poczcie, przelewem bankowym) lub bez ponoszenia dodatkowych opłat w kasie Urzędu.

Termin załatwienia

Wnioski należy składać na 1 miesiąc przed datą imprezy.

Podstawa prawna:

Art. 181 ust. 1, 2, 3, art. 111 oraz art. 14 ust. 2a ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi; Art. 60 pkt. 7, art. 61 i art. 67 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych,  Art. 20 ust. 2 i art. 41 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców; Art. 104 § 1 i art. 217 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej, Art. 8a ust. 1, 2, 3, 4 ustawy z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych.

Tryb odwoławczy:

Od decyzji Burmistrza Boguchwały przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Rzeszowie (ul.Miedziana 4a, 35-102 Rzeszów) za pośrednictwem Burmistrza Boguchwały - w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.

Pozostałe informacje:

Zezwolenia jednorazowe wydawane są na okres do 2 dni.
Nie będą wydawane zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych na imprezach: - masowych - określonych w art. 3 ustawy z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. z 2013 r. poz. 611 z późn. zm.)

Załączniki: