Zarządzenie Nr 168/04 Wójta Gminy Boguchwała z dnia 29-01-2004r. | 09 lutego 2004 |
ZARZĄDZENIE NR 168 /04
WÓJTA GMINY BOGUCHWAŁA
z dnia 29. 01.2004 r
w sprawie
Na podstawie art.30 ust.2, pkt.2 i art.33 ust.5 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku
o
Wójt Gminy Boguchwała postanawia co następuje:
§1
Ogłosić w prasie regionalnej i BIP konkurs na stanowisko: Dyrektora Gminnej Biblioteki Publicznej w Boguchwale.
§2
Uchwalić Regulamin Konkursu jak w załączniku nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§3
Ustalić treść ogłoszenia o konkursie jak w załączniku nr 2 do niniejszego zarządzenia.
§4
Wykonanie zarządzenia zleca się Zastępcy Wójta.
§6
Zarządzenie wchodzi w życi
e z dniem podpisania
Załącznik Nr 1
do Zarządzenia Nr 168/04
Wójta Gminy Boguchwała
z dnia 29. 01 2004
Regulamin Konkursu
§ 1
Konkurs przeprowadz
a Komisja Konkursowa powołana przez Wójta Gminy.W skład komisji wchodzi:
- czterech przedstawicieli organizatora, spośród których powołuje
się przewodniczącego,
w Rzeszowie,
§ 2
W celu wyłonienia kandydata na dyrektora w drodze konkursu Wójt Gminy podejmuje następujące czynności:
(nie później niż 30 dni od daty upływu terminu składania ofert),
§ 3
Ogłoszenia o konkursie umieszcza się w prasie lokalnej oraz BIP. Ukazanie
się ogłoszenia o konkursie, rozpoczyna procedurę konkursową.
§ 4
Kandydaci na stanowisko dyrektora mogą zapoznać się z niniejszym regulaminem w Urzędzie Gminy
w Boguchwale, pok.21.Kandydaci na stanowisko Dyrektora w terminie do 10 dni od ukazania
się ogłoszenia w prasie składają w Biurze Obsługi Mieszkańców Urzędu Gminy w Boguchwale następujące dokumenty:
- zgłoszenie przystąpienia do konkursu,
- program działani
z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych
(Dz. U. z 1997 r. Nr 133, poz. 883 ze zmianami).
Dokumenty winny znajdować się w kopercie z opisem: “Konkurs na Dyrektora Gminnej Biblioteki Publicznej w Boguchwale”.
Koperty z dokumentami kandydatów na stanowisko dyrektora
odbiera z sekretariatu Przewodniczący Komisji w dniu jej pierwszego posiedzenia.
§ 5
Kandydaci przystępujący do konkursu powinni posiadać:
- wykształcenie wyższe magisterskie o profilu humanistycznym,
- co najmniej pięcioletni staż pracy zawodowej,
- potwierdzone aktualnym świadectwem lekarskim warunki zdrowotne niezbędne do zajmowania stanowiska dyrektora w instytucji kultury, wydanym na potrzeby udziału w konkursie,
§ 6
Konkurs odbywa się dwuetapowo w jednym dniu. Pracami Komisji kieruje jej Przewodniczący, a w razie jego nieobecności wskazany przez Wójta członek Komisji. Prace Komisji są prowadzone, jeżeli w posiedzeniu bierze udział co najmniej trzech członków jej składu. Obrady komisji są tajne.
§ 7
Przewodniczący Komisji ustala kolejność prowadzonych rozmów z kandydatami, a także rozstrzyga w sprawach spornych dotyczących kwestii
proceduralnych.§ 8
W pierwszym etapie konkursu członkowie Komisji zapoznają się z niniejszym regulaminem oraz dokumentami złożonymi przez kandydatów. Komisja rozpoczyna postępowanie konkursowe od sprawdzenia, czy oferty zostały złożone w terminie i zawierają wszystkie wskazane w ogłoszeniu o konkursie dokumenty oraz czy z dokumentów tych wynika, że kandydat spełnia wymagania wskazane w ogłoszeniu o konkursie. Oferty złożone po terminie,
oferty nie zawierające wszystkich wskazanych w ogłoszeniu o konk
Głosowanie w I etapie jest jawne. W przypadku równej liczby głosów, decyduje głos Przewodniczącego.
Rozstrzygnięcie Komisji o dopuszczeniu lub odmowie dopuszczenia kandydata do drugiego etapu konkursu jest ostateczne. O fakcie dopuszczenia
lub odmowie dopuszczenia kandydata do konkursu zawiadamia Przewodniczący
Komisji Konkursowej poprzez wywieszenie informacji na tablicy ogłoszeń.
§ 9
W II etapie konkursu, Komisja przeprowadza indywidualne rozmowy
z kandydatami, podczas których prezentują oni program działania
na stanowisku dyrektora, znajomość prawa w zakresie działalności instytucji kultury, organizacji kierowania i zarządzania placówką , prawa pracy, zagadnień pedagogiczno-psychologicznych, zasad funkcjonowania samorządu gminnego itp.
§ 10
Po wysłuchaniu wszystkich kandydatów Komisja rozstrzyga o wyborze
w głosowaniu tajnym. Od rozstrzygnięcia Komisji odwołanie nie przysługuje.
§ 11
do głosowania z wpisanymi w porządku alfabetycznym nazwiskami kandydatów.
§ 12
Każdy z członków komisji dysponuje jednym głosem. Kandydat, który uzyskał co najmniej 3 głosy składu członków komisji wygrywa konkurs.
§ 13
Jeżeli w pierwszej turze głosowania żaden z kandydatów nie uzyskał
co najmniej trzech głosów, wówczas zarządza się II turę głosowania, do której dopuszcza się kandydatów, którzy uzyskali co najmniej dwa głosy
Za wyłonionego w wyniku konkursu uznaje się tego kandydata, który uzyskał
co najmniej trzy głosy obecnych członków Komisji.
Jeżeli w pierwszej turze głosowania żaden z kandydatów nie otrzymał dwóch głosów, wówczas Wójt Gminy ponownie ogłasza konkurs lub występuje do Rady Gminy o podjęcie uchwały upoważniającej do powołania Dyr
ektora GBP bez konkursu.§ 14
W przypadku, gdy w II turze głosowania nie wyłoniono kandydata
lub kandydaci uzyskają równą ilość głosów, Wójt Gminy ponownie ogłasza konkurs lub występuje do Rady Gminy o podjęcie uchwały upoważniającej do powołania Dyrekt
§ 15
Przebieg prac Komisji Konkursowej jest protokołowany na każdym etapie postępowania. Protokół podpisują wszyscy członkowie Komisji biorący udział w jej pracach w danym dniu.
§ 16
Przewodniczący Komisji Konkursowej niezwłocznie powiadamia Wójta Gminy o wynikach konkursu i przekazuje mu całość dokumentacji.
§ 17
W przypadku stwierdzenia uchybień formalno-prawnych Wójt Gminy
może unieważnić konkurs.
§ 18
Komisja Konkursowa ulega rozwiązaniu z dniem powołania kandydata
na
§ 19
Obsługę Komisji Konkursowej zapewnia Wójt Gminy.
Załącznik Nr 2
do zarządzenia Nr 168/04 Wójta Gminy Boguchwała
z dnia 29.01.2004
KONKURS
NA STANOWISKO DYREKTORA GMINNEJ BIBLIOTEKI PUBLICZNRJ
W BOGUCHWALE
Warunki konkursu:
- Kandydaci na stanowisko dyrektora powinni posiadać:
- wyższe wykształcenie magisterskie o profilu humanistycznym,
- co najmniej pięcioletni staż pracy zawodowej,
- potwierdzone aktualnym świadectwem zdrowia warunki zdrowotne niezbędne
do zajmowania stanowiska dyrektora instytucji kultury wydane na potrzeby udziału w konkursie.
a) ofertę przystąpienia do konkursu,
b) zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 29
sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 1997 r. nr 133, poz.883
ze zmianami.),
c) dokumenty stwierdzające spełnienie kryteriów określonych w pkt.1,
d) kwestionariusz osobowy,
e) oświadczenie o niekaralności,
f) program działania na stanowisku Dyrektora Gminnej Biblioteki Publicznej.
