a
data wydruku: 2025-06-13 23:43:09
Biuletyn Informacji Publicznej Boguchwała

BIP - Urząd Miejski w Boguchwale

e-mail: um@boguchwala.pl www: bip.boguchwala.pl

Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej 2025

Metryka dokumentu:
data wytworzenia informacji 2025-01-16
opublikowała Monika Turoń
stanowisko Administrator
data publikacji 2025-01-16 09:15
data ostatniej aktualizacji 2025-04-28 08:57
aktualizacja dokonana przez Monika Turoń

Data zmiany Zmodyfikował Czynność
2025-04-28 08:57 Monika Turoń modyfikacja treści
2025-04-28 08:57 Monika Turoń modyfikacja treści
2025-04-28 08:57 Monika Turoń modyfikacja treści
2025-04-28 08:56 Monika Turoń modyfikacja treści
2025-04-28 08:56 Monika Turoń modyfikacja treści
2025-04-28 08:56 Monika Turoń modyfikacja treści
2025-04-28 08:56 Monika Turoń modyfikacja treści
2025-04-28 08:55 Monika Turoń modyfikacja treści
2025-04-28 08:55 Monika Turoń modyfikacja treści
2025-04-28 08:54 Monika Turoń modyfikacja treści
2025-04-28 08:54 Monika Turoń modyfikacja treści
2025-01-16 09:15 Monika Turoń publikacja treści

Wniosek o sporządzenie aktu pełnomocnictwa do głosowania oraz zgoda na przyjęcie pełnomocnictwa do głosowania- druki do pobrania

Głosować przez pełnomocnika mogą wyborcy posiadający orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2024 r. poz. 44, z późn. zm.), w tym także wyborcy posiadający orzeczenie organu rentowego o:
1)całkowitej niezdolności do pracy, ustalone na podstawie art. 12 ust. 2, i niezdolności do samodzielnej egzystencji, ustalone na podstawie art. 13 ust. 5 ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (Dz.U. z 2024 r. poz. 1631, 1243 i 1674);
2)niezdolności do samodzielnej egzystencji, ustalone na podstawie art. 13 ust. 5 ustawy wymienionej w pkt 1;
3)całkowitej niezdolności do pracy, ustalone na podstawie art. 12 ust. 2 ustawy wymienionej w pkt 1;
4)zaliczeniu do I grupy inwalidów;
5)zaliczeniu do II grupy inwalidów;
a także osoby o stałej albo długotrwałej niezdolności do pracy w gospodarstwie rolnym, którym przysługuje zasiłek pielęgnacyjny.
Ponadto głosować przez pełnomocnika mogą wyborcy, którzy najpóźniej w dniu głosowania ukończą 60 lat.
Głosować przez pełnomocnika można tylko w kraju.
Pełnomocnikiem może być osoba posiadająca prawo wybierania.

Pełnomocnikiem nie może być:
1)osoba wchodząca w skład komisji obwodowej właściwej dla obwodu głosowania osoby udzielającej pełnomocnictwa do głosowania;
2)mąż zaufania;
3)obserwator społeczny;
4)osoba kandydująca w wyborach.

Pełnomocnictwo można przyjąć:
1)tylko od jednej osoby lub
2)od dwóch osób, jeżeli co najmniej jedną z nich jest wstępny (ojciec, matka, dziadek, babka, itd.), zstępny (syn, córka, wnuk, wnuczka, itd.), małżonek, brat, siostra lub osoba pozostająca w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli w stosunku do pełnomocnika.
Pełnomocnictwa udziela się przed wójtem (burmistrzem, prezydentem miasta) lub przed innym pracownikiem urzędu gminy upoważnionym przez wójta (burmistrza, prezydenta miasta) do sporządzania aktów pełnomocnictwa do głosowania.
W celu sporządzenia aktu pełnomocnictwa wyborca składa wniosek do wójta (burmistrza, prezydenta miasta) gminy, w której jest ujęty w stałym obwodzie głosowania w Centralnym Rejestrze Wyborców.
Wniosek należy złożyć najpóźniej w 9. dniu przed dniem wyborów.
Wzór wniosku ustalony został przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji i stanowi załącznik do informacji.
Przed pierwszym głosowaniem akt pełnomocnictwa sporządza się odrębnie na pierwsze głosowanie (tzw. I turę) oraz na ponowne głosowanie (tzw. II turę), jeżeli będzie ono przeprowadzane. Natomiast wyborca, który nie złożył wniosku o sporządzenie aktu pełnomocnictwa przed pierwszym głosowaniem, może po dniu pierwszego głosowania złożyć wniosek o sporządzenie aktu pełnomocnictwa, najpóźniej w 9. dniu przed dniem ponownego głosowania.

Wniosek powinien zawierać nazwisko i imię (imiona), numer PESEL oraz adres zamieszkania zarówno wyborcy, jak i osoby, której ma być udzielone pełnomocnictwo do głosowania, oraz oznaczenie wyborów, których dotyczy pełnomocnictwo do głosowania. Wyborca we wniosku może zamieścić adres poczty elektronicznej lub numer telefonu komórkowego oraz informację o wyrażeniu zgody na przekazanie danych do rejestru danych kontaktowych osób fizycznych, o którym mowa w art. 20h ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2024 r. poz. 1557, 1222, 1717).
Do wniosku należy dołączyć:
•pisemną zgodę osoby mającej być pełnomocnikiem na przyjęcie pełnomocnictwa — wzór zgody na przyjęcie pełnomocnictwa ustalony został przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji i stanowi załącznik do informacji;
•kopię aktualnego orzeczenia właściwego organu orzekającego o ustaleniu stopnia niepełnosprawności tylko w przypadku, gdy wyborca udzielający pełnomocnictwa w dniu głosowania nie będzie miał ukończonych 60 lat.

Metryka dokumentu:
data wytworzenia informacji 2025-04-02
opublikowała Małgorzata Płonka
stanowisko Redaktor
data publikacji 2025-04-02 11:52
data ostatniej aktualizacji 2025-04-02 11:52
aktualizacja dokonana przez Małgorzata Płonka

Data zmiany Zmodyfikował Czynność
2025-04-02 11:52 Małgorzata Płonka publikacja treści